Dåliga hundmöten, blä!!!

2010-03-06 @ 16:29:13
Har varit ute med hundarna på en långpromenad längs kanalen och genom skogen. Hade två dåliga hundmöten, de första går vi ner för en backe och framför nere vid kanalen finns en jätte stor snöhög. På den är det två hundar och ca fyra personer. Både Nova och Krita backar och vill inte gå framåt, jag får dra med dem för vi måste gå förbi där. Då låter de den ena stora svarta hunden gå fram mot oss, de ser att mina hundar inte vill fram utan jag drar fram dem ändå släpper de fram hunden!!! Skrattar lite åt mig när jag försöker gå framåt med hundarna, Nova har panik och försöker ta sig bort, då säger jag hon är livrädd, hon har blivit biten av en hund. Då reagerar de och tar bort hunden, jag blir så trött! De såg ju redan på håll att mina hundar inte tyckte om situationen, men ändå. Vad tänkte de med!!!

Sen går vi vidare, längs vägen bort finns fårhagar som man får släppa hundar i så det kan springa löst. Men nu är ju så mycke snö så stängslen är ju inte så höga. Så när vi går förbi den ena kommer en stor brun hund farande, jag skriker "Nej" åt den men den hoppar över ändå och kommer fram mot oss, Krita springer iväg, Nova snor runt mina ben. Matten till hunden kallar in och tillslut går den till henne. Hon kommer fram och ber om ursäkt och undrar om det gick bra. Jag säger det är okej och vi går vidare. Kändes skönt att hon kom och kolla läget i alla fall.

Men det var inga roliga möten. Men jag märker mer och mer att även Krita inte tycker det är så kul i dessa situationer och att hon påverkats även om det var Nova som blev biten och inte hon. Vi som haft sådana bra hundmöten sista tiden, jag blir så trött önska jag hade hundar som inte brydde sig om andra hundar utan bara gick förbi och vidare som ingenting. Suck!!!

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad jobbigt det måste vara när de blir rädda för att gå förbi andra hundar och det är klart att de påverkar varandra. Även tråkigt när inte folk kan tänka utan man måste säga till dom. Hatar när folk släpper fram sin/a hundar till mina utan att fråga om det är ok, väldigt svårt att träna den egna hunden när alla andra bara skiter i allt. Men skönt i alla fall att den sista undra om det gick bra. Tyson är oxå lite sån att han gärna stretar emot när vissa hundar kommer gående och ännu värre är det om det är mörkt ute, han blev skrämd som liten av en schäferliknande hund och ogillar skarpt alla som liknar den.

2010-03-07 @ 10:08:35
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0