Bra hundmöten, jippi!

2010-03-08 @ 10:15:20
Idag skiner solen det är en plusgrad, jätte härligt får riktiga vårkänslor. Gick ner till kanalen och på en stig där möte vi en tax och en labbe, bådda gick löst med kopplet efter sig. Eftersom det var så trångt gick jag åt sidan och vänta på att de skulle gå förbi. Nova drog lite och ville bort men jag höll henne bara stilla, hundarna gick lungt förbi med sin husse. Husse och jag prata några ord med varnandra, Krita och Nova skällde inget alls och sen gick vi lugnt vidare. Skönt!

Sen gick vi ner mot udden och vände och gick hemåt. Nästan hemma möte vi tre små pudlar, mött dem tidigare så matte vet att Nova är rädd. Så hon släpper inte fram dem till Nova, Krita går fram och hälsar på dem, de små skäller lite hela tiden. Krita och Nova säger ingenting. Hon frågar hur det går med Nova, jag säger jo det går väll bra hon är ju fortfarnade rädd. Men då sa hon var det inte hon som skällde hela tiden förut och jo det gjorde hon men inte nu och hon skäller faktiskt mindre när vi möter andra hundar också. Så JA det går framåt. Vi stog och prata en stund och jag mata godis till Nova. Sen gick vi vidare hem. MERA sådana bra hundmöten för Nova!!!




Kommentarer
Postat av: Carina

Vad kul att hundmötena gick så bra. Härligt att se framsteg och kul att de inte skäller så mycket :-) Man blir så glad när det går framåt även om det kommer bakslag ibland

2010-03-08 @ 20:29:12
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0