Tränat på fotbollsplanen

2010-06-22 @ 21:54:50
Jenny och jag var ute för en stund sedan och träna med hundarna.

Jenny körde med Nova:
Hinder - först ett hinder sedan två, gick ganska bra, sen körde hon tre hinder på rad, behöver öva mera.
Slalom - gick bättre än förra gången, börjar fatta att hon ska emellan pinnarna.



Jag körde med Krita:
Följsamhet - går bättre, följer mig ganska bra men vi behöver öva mera
Stanna och Kör - går jätte bra, hon sitter helt stilla tills jag kommer tillbaka och hon sticker på kör de gånger jag släpper iväg henne
Tre hinder på rad - gick jätte bra, det ända är att hon tjuvstartar ibland, så det får vi öva mera på
Slalom - gick bra, körde samma som sist



Det är så kul och träna med båda för man ser verkligen hur kul de tycker det är :)

När vi kom in träna jag lite target - går bra med Krita fast lägger jag den på golvet på höger sida/snett framför om henne sätter hon inte tassen på den men läger jag den på vänster sida/snett framför hoppar hon på den med tassarna. Nova måste vi öva mera hon tar den ibland och ibland inte. Sen körde jag även kontaktfält i trappan, det går jätte bra med båda.

Kommentarer
Postat av: Carina

Ser bra ut :-) ni ser ut att ha haft bra väder. Kul att det hela tiden går framåt med agilityn, kanske snart dax att tävla :-)

2010-06-22 @ 22:50:06
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Marie G

Att ni orkar i värmen, själv så slappar jag i solstolen:)Men nu blir jag ju så klart sugen på att träna....

Ha det gott

2010-06-23 @ 13:15:14
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0