Varit ute med ...

2010-07-03 @ 18:42:30
... tjejerna en och en, det var jätte länge sen jag gjorde det, får ta mig i kragen och göra det oftare, Nova var en riktig fegis idag. Sen avsluta jag bägge promenaderna på fotbollsplanen, med inkallning - tog bara ett steg i från och sa Nova kom eller Krita, tog tag i halsbandet och klia lite och gav godis. Gjorde så kanske tio gånger, tänkte jag skulle friska upp inkallningen. När jag gjorde så med Krita kom en hund gåendes på gångvägen, hon titta på den en sekund sen kom hon till mig och sket totalt i den, "yes matti var roligare"och sen körde jag följdsamhet - Nova behöver öva mycke mer, går bättre på vänster sida än höger. Krita går det bättre med, rakt fram följer hon jätte fint men om jag sen svänger genar hon och byter sida, så det jobba vi med.

Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

Jag slarvar också lite med att ta Quila o Ronja på enskilda träningsrundor. Nu ursäktar jag mig med att det är sommar, hehe. Ibland går all träning skitbra, men ibland känns det som det var tomt i deras "små" skallar :-)))



Allt gott

Kram

Susanne

2010-07-04 @ 22:55:01
URL: http://quilaoronja.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0