Idag tog jag ...

2010-07-05 @ 19:31:14
... mig i kragen igen och gick ut med dem en och en.

Gick bättre med Nova var inte lika försiktig och rädd idag, gick till lilla skogen där fick hon hoppa upp på stenar - hon är lite ivrig så hon hoppar lite tokigt ibland, måste lugna ner henne. Sen sprang vi och jag stannar och säger "stanna" och hon tvärnitar som vanligt, jätte duktig, nu får vi börja jobba på att jag fortsätter men hon ska stanna. Vi blev skrämda av en liten orm, men den ringla snällt iväg.

Sen gick vi till fotbollsplan och träna lite körde:
* inkallning - som förra gången men nu på koppel avstånd, kommer på en gång.
* följsamhet - gick bättre än förra gången, följer mig bättre nu i höger varv också.

Krita var lugnare idag, gick samma runda så hon fick också hoppa upp på stenar, vi sprang också och hon har blivit mycke duktigare och "stanna" när jag säger till, nästan så hon också börjat tvärnita, här får jag också ta nästa steg och få henne och stanna och jag går vidare. Gick till fotbollsplan med Krita också, vi körde:
* inkallning - också på koppel avstånd, kommer jätte fint.
* följsamhet - gick bättre idag hon fuska bara en gång och gick bakom och byte sida.
* stanna och kör - sitter fint kvar om jag säger "stanna" tar några steg och går tillbaka, sen när jag släpper på kör, springer hon iväg fint, hade bara godis och inget att slänga, får komma ihåg det nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Erlandvanja

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.

2010-12-14 @ 15:23:17
URL: http://erlandvanja.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0