God fortsättning

2010-01-01 @ 10:32:54
Vill önska alla en god fortsättning på 2010.
 
Nyårafton gick skapligt. Krita skällde som bara den när det sköt raketer men höll sig nära oss. Nova sprang och gömde sig på toaletten och låg där och skaka tills det sluta skjuta. Det sluta faktiskt ganska tidigt, vid ett hörde jag inga fler, annars brukar det hålla på i timmar. Hoppas bara nu att det sköt upp allt de hade, de brukar ju inte vara slut med smällandet för nyår är över!

Nova ville inte gå ut nu på morgonen heller, det brukar sitta i ett tag att det är läskigt ute. Men när vi gått halva vägen slappna hon av mera och börja snosa runt. Men som sagt man vet aldrig när det smäller nästa gång. Jag önksa det förbjöd smällare!

Några nyårslöften har jag inte, mer planer på vad jag vill uppnå med hundarna. Nova ska jag jobba som sjutton med att inte vara rädd för hundar. Hon behöver inte kunna hälsa på hundar, utan kunna möta och gå förbi hundar utan att hon bryr sig. Krita ska jag ju börja med agility, så jag måste träna mera lydnad inför det. Sen vill jag också att hon ska kunna möta hundar utan att skälla. Så jag har lite att bita i, men det ska bli kul också!

Kommentarer
Postat av: Marina

Hejsan vännen!

God fortsättning på det nya året och att ni slipper alla raketer och smällare nu. Jag tycker så synd om Nova och hennes rädsla för smällare. Hos oss håller dem fortfarande på med dessa förbaskade raketer. Jag önskar som du att dem förbjöd både raketer och smällare. Tassen har inte blivit rädd för raketer och det är vi så glada för. Sköt om er alla och ha en fortsatt bra dag.

Kram marina

2010-01-02 @ 12:28:13
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0