Kom nyss hem ...

2010-02-18 @ 17:22:49
... från jobbet. Gud va skönt att det är fredag i morgon!!

I går kväll när jag och Jenny gick ut med hundarna möte vi en man med en storpudel och en tax. Pudeln börja skälla och dra mot oss, då tog han hundarna till sidan och så sa han det är bara en valp. Och då sa jag att Nova var rädd för hundar och att det här var jätte bra träning för henne. Så Jenny körde med klickern och Nova gick förbi utan att vi behövde "dra" med henne. Jätte bra träning för henne, jag blir så glad när det blir så här bra!

Krita däremot skäller ju och drar framåt, så henne baka jag några steg och gick fram när hon var lugn och så höll jag på ett par gånger, också jätte bra träning för henne. Sen gick vi vidare och jag var så glad för detta möte. Så jag glömde helt bort att tacka honom för att han stog så snällt kvar och läta oss hålla på, ibland skäms man ju för sig själv! Men det var säkert jätte bra träning även för hans pudel att sitta där lungt och titta!!

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad bra att ni fick tillfälle att träna hundarna på ett möte ute i verkligheten. Aldrig fel med träning. Tänk om alla hade varit lika hjälpsamma

2010-02-18 @ 19:33:19
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0