Koh Lanta, Thailand Första delen!

2010-02-14 @ 08:16:34
Utdrag från min dagbok!

27/1 Onsdag:

Äntligen är det dax att åka, packat de sista under dagen. Känner mig nervös, ungarna skall ju vara hemma själva och ta hand om hundarna och vi ska till andra sidan av jordklotet!

Hämtar Lillan (Mickes mamma) och Seppo (Mickes pappa) i Pershagen hos Linda (Mickes syster) och Rikard (hennes sambo). De snöar hela vägen, det tog en och halv timme att åka till Arlanda. Mötte upp de andra där Maggan (Lillans syster), Ingmar (hennes man), Kätti (Ingmars syster) och Stig (hennes man)

Planet är försenat, visar sig senare att det var fel på luckan till landningsstället. Planet kommer i väg 00.30, tre och en halv timme för sent.

Flygresan gick skapligt bra, väldigt mycke turbulens så jag blir åksjuk, tar en tablett Postafen, efter 45 minuter mår jag bättre, somnar tillslut, vet ej hur länge jag sover, vaknar av och till man sover ju inte så bra i en stol.

28/1 Torsdag:

Planet landar i Krabi 17.20, istället för 14.00. Från flygplatsen åker vi minibuss till Koh Lanta, det blir två bilfärjor på vägen, resan tar två och en halv timme.


Är framme vid hotellet Sea Sand Sun klockan 21.00. Lämnar in våra väskor på rummet byter om och går till restaurangen och äter, jätte god mat! Lillan, Seppo, Micke och jag tar en liten promenad längs stranden, vattnet är jätte varmt. Vilken kontrast, igår var det -6 och snöstorm och idag +30 och varmt, sjukt!!! 
 
Vi har en jätte äklig spindel i badrummet, vill knappt gå in dit.

Men rummet är fint!


29/1 fredag:

Vaknar av att Seppo knackar på dörren, gick upp och käka frukost. Blev körda i minibuss till Fritidsresors kontor, de informerade om Thailand och Koh Lanta, och om vad som finns att göra, fick skjus tillbaka, var till 7-eleven och handla. Gick ner till stranden och sola och bada.

Stranden är jätte fin, men ju mer ebb det blir desto större koraller kommer fram, går flera meter ut i vattnet. Man får sick sacka ut i vattnet. De andra är upprörda över detta och klagar till Fritidsresor, de vill ha annat boende. Micke, jag, Lillan och Seppo vet inte om vi vill byta. Får se vad som händer!


Linda, Rikard och barnen varit här hela dagen och badat. På eftermiddagen kom Pierre (Mickes bror) och Nayoung (hans fru) hit också, de har flygit via Kina till Thailand.

Duscha och gjorde i ordning oss, åkte till Pierre, Nayoung, Linda och Rikards hotell vid Clean bech och käka i deras restaurang, jätte god mat där och trevlig personal!!





Ligger just nu och är helt slut! Rosa som kräftor är vi, att man aldrig lär sig!!!

30/1 Lördag:

Sovit dåligt i natt, var vaken till klockan tre innan jag somnade. Seppo väckte oss idag igen, gick och käka frukost, gjorde i ordning oss.

Micke, jag, Lillan och Seppo tog en tuk-tuk till Clean Beach, fin strand, men det blir djupt på en gång och så kommer det vågor hela tiden. Åt jätte god kyklingsoppa till lunch. Micke och jag åkte "hem" tidigare, känner oss som två stekta kräftor. Lägger oss på rummet ett tag, jätte svalt och skönt. Men f-n va röda vi är och ont gör det också, inget mer solande idag!!!


Dukar långbord utan för våra rum, käkar sill och knäckebröd, men inte jag, tog äggmackor, jätte trevligt!


31/1 Söndag:

Idag har vi hålliot oss i skuggan så mycket som det bara går. Vi är röda och öma båda två.
Tog en promenad på stranden på morgonen, sen har vi setat i solstolar i skuggan, bara varit i och badat och svalkat oss.

Va och åt lunch på en restaurang nära vårat hotell, bara en bit bort på stranden, jätte gott!



Middag käkade vi borta vid Clean Beach där Linda och Pierre bor, gott! Va och shoppade lite, köpte klänning och bikini, min överdel gick sönder idag.


Kommentarer
Postat av: Marina

Hejsan vännen!

Vilken underbar resa ni har haft och vilka fina bilder. Sköt om er alla och ha en fortsatt mysig alla hjärtans dag.

Kram marina

2010-02-14 @ 11:13:24
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/
Postat av: Malin

Vilka härliga bilder! Förstår att du längtar tillbaka!

Tack för kommentaren!



Ha det bäst!

2010-02-15 @ 15:02:59
URL: http://holabaloo.blogg.se/
Postat av: Karoline

Gud va gott det såg ut!

Vilken äcklig spindel, jag skulle ha dött :)

2010-02-16 @ 20:20:19
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Anonym

Ingen äckelpiga på rummet?

2011-10-30 @ 08:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0