Koh Lanta, Thailand sista delen

2010-02-16 @ 21:35:31
6/2 Lördag:

Seppo väckte oss vid sju-tiden, gick upp och gjorde i ordning oss, var och åt frukost. Kom "våran" tuk-tuk chauför Ton och hämta oss vid åtta-tiden, körde oss till Lanta Old Town, gick runt och titta, handla lite.

När vi kom tillbaka till bilen låg Ton och sov på biltaket!

Sen körde han oss till Viewpoint och en restaurang. Han beställde in mat han tyckte om de va krabba, friterade räkor och en hel fisk med huvud och allt. Fisken var god, de andra var så där. Sen körde han hem oss.

Solade och bada en stund. Det är så varmt i solen så det går inte att ligga långa stunder.

Gjorde i ordning oss och hela gänget åkte tuk-tuk till Clean Bech restaurang. De hade dukat jätte fint på stranden åt Lillan och Seppo, de förnyade sina löften efter 45 års äktenskap. Det var jätte trevligt och god mat.

7/2 Söndag

Idag vaknade vi av oss själva vid halv nio, gick och åt frukost, ganska tråkig frukost äter samma sak varje dag! Gjorde i ordning oss och tog våran dagliga promenad längs stranden. Va ner och snorklade och solade, va till åt lunch.

Vi har fått en liten kompis här nere som inte hade något namn, men vi döpte honom till Snobben. Han var så liten, men ren och fin. Man ser att de tar hand om sina katter och hundar här!

Gick hem och vila en stund, skönt att komma in på det svala rummet en stund. Gjorde i ordning oss, åkte in till Saladan och shoppade lite mera kläder, åt på samma restaurang som förra gången vi var där.

8/2 Måndag:

Vakna av oss själva igen, var och åt frukost, gjorde i ordnig oss, tog den dagliga strand promenaden.

Kom Pierre och Nayoung hit, snorklade och solade. Lite senare kom Linda, Rikard och barnen. Va och käka lunch på Green Chilli, har jätte goda vårrullar!!

På kvällen gick Micke och jag bort en bit på stranden till ett ställe som hette Freedom bar och tog några drinkar, jätte mysigt ställe med bra musik!!

9/2 Tisdag:

Dålig i magen, gick och åt lite frukost, gick och la mig och vila igen, mådde mycket bättre sen när jag fått sova en stund till och tabletterna gjort sin verkan.

Gick ner och sola och snorkla en stund, det är faktiskt jätte kul att snorkla, har aldrig gjort det tidigare.

Gick in och vila en stund på eftermiddagen, det var så varmt! Var och åt på Green Chilie igen, sola och bada en stund efter det. Satt ute på kvällen och snacka, det är så skönt ute på kvällarna!

Men min mage är inte bra, hoppas den är bättre i morgon när vi ska åka till Phi phi Iland!!!

10/2 Onsdag:

Gick upp vid sju-tiden, fortfarande risig i kistan, Micke blivit dunderförkyld under natten. Packa åkte till Clean Beach, åt frukost där. Kom båten och hämtade upp oss på stranden, åkte till Phi phi, tog ~ungefär en timme med speedboaten. Gick runt och titta i den lilla staden, fullt med turister över allt, men det känns ju som man inte kan missa att åka hit! Käkade på en mysig restaurang.

Tog båten till andra sidan av ön, till en jätte fin liten strand, där var vi restan av dagen och solade och bada. Men vart efter dagen gick desto mer båtar med ungdomar och öl kom det, så då åkte vi hem nöjda med dagen!

Hem och gjorde i ordning oss, tänkte bara slappa sista kvällen. Men Linda och Rikard kom förbi på väg till Saladan så då hängde vi med in och shoppade ännu lite mera, fastvi sagt att vi inte skulle handla något mera. När vi kom hem började vi packa och gå igenom allt vi handlat, oj det var en del!

11/2 Torsdag:

Vaknade vid åtta-tiden, gick och käka frukost, gjorde i ordning oss och packa ner det sista. Känns lite vemodigt att man ska åka hem, jag vill vara kvar här i solen och värmen!!

Fritidsresors minibuss kom och hämta oss vid halv elva, är framme vid flygplatsen straxt förre ett, checkar in väskorna, vägde bara 22 kg tillsammans, vi som trodde vi skulle ha övervikt, kunde ju ha shoppat mera :), går och sätter oss och äter.

Går igenom sista spärren, sätter oss och väntar på att vi ska åka iväg, då kommer Linda, Rikard och barnen. De andra ska vara kvar i två veckor till, orättvist!!!

Plandet kommer iväg i tid, 16.00, resan hem går problem fritt, tog tablett Postafen innan vi steg på. Det är svårt att sova sittande, men somnar ändå en stund.

Planet landar på Arlanda 21.50, som planerat. Checkar ut väskorna, säger hej då till Linda och Rikard, tar bussen till Benstockensparkering. Får skotta fram bilen, det var ju snöstorm när vi åkte och så har det töat lite, så snön sitter hårt fast!! F-n va kallt det är -5, när vi lämna Krabi var det +35!!!

Är hemma vid midnatt, möts av två glada tjejer och vi är lika glada och se dem!!

"Thailand var ett helt underbart land, jag ska defenitivt åka tillbaka dit"