Förbaskade getingar!

2010-08-13 @ 11:08:33

Idag när vi var ute på morgonrundan, så fick tjejerna hoppa upp på stenar som vanligt i lilla skogen, precis när Krita hoppa upp så var det något som bet henne i tassen. Trodde det var en skogsmyra, men det var det inte såg inget speciellt på tassen heller. Men hon slicka och slicka på tassen och halta fram. Så då gick jag hem igen istället för att fortsätta promenaden. Väl hemma inspektera jag tassen och hitta en gadd som satt där, så det var en geting hon trampa på.
 
Problemet är ju att hon är allergisk mot dem! Gav henne direkt två tabletter Prednisolon, sen satte jag xylocain på bettet, sen har hon inte rört tassen så mycke. Ringde för säkerhet skull veterinären och rådfråga, de tyckte precis som mig, så länge hon är opåverkad kan vi stanna hemma. Hade det varit som förra gången att hon blev stucken i munnen, hade jag åkit in på en gång. Så nu får vi hålla koll på henne ett par timmar framåt, men just nu ligger hon och sover på sängen!

         


Kommentarer
Postat av: Karoline

Stackars henne, tur att det verkade gå bra iaf. Jobbigt när hon är allergisk mot dem nu när de är överallt, usch jag hatar verkligen getingar.



Ja, hoppas att du blir sugen på att börja rida igen, man mår så bra med hästar tycker jag :)

2010-08-13 @ 12:24:03
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0