Tränat agility

2010-04-15 @ 20:22:56
Nu har jag varit ute och tränat med Krita, Jenny har varit med som medhjälpare. Först körde jag däcket, hon var jätte duktig. Sen körde jag tre hinder på rad, börja med sista hindret och sen två sista och sen alla tre, precis som vi lärt oss. Hon fuska några gånger på tre hinder, sen tog vi en liten paus.

Sen körde jag samma igen och då fuska hon inte utan tog alla tre på rad. Sen blev det slalom, ja vi kan ju inte kalla det slalom än (fyra pinnar i fyrkant) men det ska bli till slut. Det var hon jätte duktig på, så jag satte henne lite på sidan och hon körde rakt igenom jätte bra, hon har fattat att hon ska emellan pinnarna.

Idag introducerade jag godisburken, tänkte det blir lättare att belöna sen när jag kan köra med henne själv. Då kan hon inte ta godis om hon gör fel, utan hon får vänta på mig och jag kan belöna när hon gör rätt. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt att det går bra med agility träningen, hon är tuff som hoppar igenom däcket. Jag försökte få Nova hoppa igenom ett däck på en lekplats en gång men det ville hon inte alls hihi.

Vad bra att du har fått dina halsband, de ser jättefina ut =)

Ha en fin kväll!

2010-04-15 @ 21:02:54
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Carina

Med den farten ni har så kan du snart börja tävla :-)

2010-04-15 @ 21:31:58
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Marie G

Det ska bli spännande & följa eran framfart på agilityplanen:) Hojjta till om du behöver hjälp eller fler hinder....

Håll TUMMARNA för i kväll!!!

2010-04-16 @ 07:19:40
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0