Godmorgon

2010-04-02 @ 10:31:29
Idag skiner solen, men det har inte hunnit bli så varmt än men det kan nog bli en härlig dag! Varit ute med hundarna på en liten morgonrunda, först möte vi en matte med en gårdshund och en pitbull/dalmatin, vi var kanske fem meter från varandra sen svängde hon av ner på en parkering, hundarna sköte sig jätte bra.

Sen har ju mina hundar svårt att gå bredvid varandra när vi möter hundar, för Nova skäller för hon är rädd, då skäller Krita på Nova och sen bråkar de. Jag jobbade med att ha dem på samma sida, de gick fin en längre stund. Sen kommer det en rottis på andra sidan, jag matar godis till båda, men Nova börjar skälla och så är de i gång, suck. Men jag kunde bryta dem tidigare och vi gick vidare.

Jag behöver verkligen öva på möten med dem, har man dem en och än går det ju mycke bättre för man kan koncentrera sig på en och det går att mata godiset snabbare till en än två. Men det är bara att jobba och jobba, men ibland känns det så hopplöst!

Det är fortfarande mycke snö kvar på fotbollsplan, men man kan se att det börjat smälta lite om man jämför med här så det går ju framåt i alla fall.

Men på andra ställen har det smält bort mera och det finns nästan ingen snö kvar, förra veckan såg det ut så här och nu.
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Vilket underbart väder vi haft idag!! Man blir så glad så fort solen är framme :)

2010-04-02 @ 14:56:08
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Carina

Det kan vara rätt trixit att gå ut med 2 hundar, det kan jag hålla med om. Framför allt om de börjar bråka med varandra. Oftast skäller inte mina på andra hundar men när de väl börjar så blir det ett jäkla väsen för de triggar upp varandra. Man skulle bestämma träff med massa andra hundägare och bara träna möten tills det sitter. För det blir aldrig det samma när man går på kurser. Härligt väder ni har haft, här är det underbart idag och det blir bara varmare och varmare. Glad påsk

2010-04-03 @ 12:41:40
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Therese och Spike

Dina tjejer är verkligen jättesöta!

Dehär med hundmöten är ju alltid ett gorm, antingen går det super eller så är det lite jobbigare, men det är ju bara träna som gäller. Det gör ju du, så jag tror att det kommer att gå jättebra såsmåningom :)

Dessutom tycker jag de ser jättefint ut när de går sida vid sida med slaka koppel på bilderna från andra inlägg!

Glad påsk!

2010-04-06 @ 12:29:29
URL: http://my.opera.com/theresese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0