Agility kurs

2010-04-25 @ 15:48:40
Idag var det söndag och agility kurs, men Krita fick inte följa med idag för att hon löper. Jag fick låna Emmas hund Totte, det kändes lite konstigt att köra med någon annans hund, men så nyttigt. Totte kan ju det där, så det var nyttigt att se om jag gjorde på vissa sätt, så stog jag ju för och hindrade eller honom, så jag lärde mig jätte mycke idag och på hur min plasering påverkar jätte mycke.

När jag kom hem tog Jenny och jag hundarna på en långpromenad, ner till kanalen och hem. Vi möte många hundar på vägen och det blev faktiskt många bra hundmöten. Perfekt för Nova, sista hunden vi möte har Nova gått på kurs tillsammans med och Nova ville gå fram och hälsa på henne men våga inte riktigt. Det känns som det går jätte bra framåt för henne, jätte skönt.


Kommentarer
Postat av: Carina

Så bra att du kunde gå med en annan hund till agilityn och framför allt med en hund som kan det sen innan. Inte fel att se om man gör rätt. Ser att ni oxå har haft härlig väder i helgen, idag är det sommarvärme ute och det blåser knappt något. Synd bara att man måste jobba imorgon igen :-)

2010-04-25 @ 17:47:05
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

nej den är dessvärre inte speciellt stor, bara drygt 20*40, så det är tur att tage är liten och lättkontrollerad :)

2010-04-25 @ 21:14:30
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Quila o Ronja

Hej Carina och tack för "grattis".

Det var ju en jättesmart grej, att prova med en kunnig hund. Det kan man själv lära sig mycket av, som du säger. Se om man gör rätt eller fel.

Ska på dragträning i morrn, får se om det finns någon lånehund där, hihi



Kram

Susanne

2010-04-25 @ 23:07:03
URL: http://quilaoronja.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0