Var ute med ...

2009-10-12 @ 19:32:17
... hundarna på en kvällspromenad. Det börjar med att vi möter en schäfer och Krita och Nova skäller som idioter. Jag lugnar dem vi går vidare. Sen möter vi en flatcoat, de skäller igen. Jag koncentrerar mig värkligen på att vara lugn, men Nova är rädd för alla vi möter vare sig de har hund eller inte. Krita går lungt och fint bredvid mig nästan hela vägen. Jag försöker att inte "låssas" om att Nova inte vill gå, blir rädd för några buskar som blåser, vill springa före. Mot slutet går det skapligt i alla fall. Det är precis som om vi möter något "läskigt" i början av promenaden är hon knäpp hela vägen. Ibland känns det bara hopplöst och vissa gånger känns det som vi kommer att lösa det. Men hur lång tid ska det ta?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0