Så var det ...

2009-10-13 @ 21:36:26
... äntlligen tisdag igen och Jenny och jag har varit i stallet och ridit. Fick inte rida Snatch i dag heller:(.
Fick rida Malva hon är ~160-170 i mankhöjd, så man känner sig verkligen liten och vilka steg hon tar. Hon är väldigt stark, jag satt och kämpa för att ställa henne, red serpentiner, volter och en liten bana där vi red in på mittlinljen i trav, red till första konen, halt, trav till nästa kon, galop till A, trav till K, galop till S.
Den banan gick inte bra, hon tog betet och drog i väg med mig fick nästan inte stopp på henne. Sista fem-tio minuterna då släppte det och hon gick jätte fint, jag kommer få sån träningsverk i armarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0