Regn!!

2009-07-07 @ 15:34:37
Ännu en semseterdag med regn, blä.

Fast idag har vi varit och handlat ett nytt campingbord, jätte fint. I går köpte vi nya stolar, sovtäcken till Micke och mig och luftmadrass till Jenny. Så nu har vi allt vi behöver. När vi flytta förra året kasta vi allt som var trasigt.

I kväll har vi tvättstugan och i morgon blir det städning av lägenhet, tvätta och städa bilen. Sen kan vi packa bilen full och sticka iväg och camping på torsdag. Va skönt det ska bli, hoppas bara att det blir bättre väder.

I går var jag och Nova på hundpromenad, vi var bara fyra hundar allt som allt. Men för Nova skull är det ju bra. Det gick något bättre den här gången. Små framsteg varje gång. Var inte alls lika flåsig efter som hon var första gången. Men nu ska jag gå på privatlektioner med Nova för att jobba bort hennes räddsla för andra hundar. Vi gick ju grundkurs i våras och det gick över mina förväntningar, men hundarna får ju inte hälsa på varndra och man jobbar ju en bitt i från varandra. Jag trodde inte hon skulle göra något alls utan att titta på det andra hundarna och skälla! Men det gjorde hon inte så mycket utan hon var jätte duktig och gjorde det hon skulle. I höst ska vi gå fortsättningskurs. Krita gick den nu i maj/juni och hon tycker värkligen om att jobba, tittar på en och undrar vad ska vi göra nu!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0