Trött på smällare och raketer!!!!

2009-12-18 @ 20:08:24
Kom nyss in med hundarna, promenaden började så bra. Hundarna sprang och busa i snön och hade skoj. Sen började någon skjuta smällare och raketer en bit bort, då var det ju kört.

Så skulle jag ta över Nova och Jenny ta Krita, då tappa Jenny Nova så hon drog iväg, tur att vi var i lilla skogen, tog ett tag att få tag på henne. Hon springer ju ifrån smällarna!

Sen drar hon och vill bara hem, men jag stannar henne och går, när hon drar stannar jag henne igen. Första gången hon blev skrämd av smällare drog hon så dant hem att hon hade sår på tassarna och det vill jag inte att hon får igen.

Jag blir så trött på dessa smällare och raketer!!!!

Kommentarer
Postat av: leonora

Jag avskyr dem också! Detta j-a elände som håller på i flera veckor;-(

Mina två äldsta hundar är livrädda o får svåra panikattacker då de sätter igång på allvar.

Vi tvingas stänga in oss med dem i arbetsrummet, dra ner persiennerna, sätta på både dator teve stereo på full volym för att försöka överrösta eländet.

Ändå hjälper det inte fullt ut o många gg har den stora 50kgs hunden krupit ihop under skrivbordet o skrikit av skräck..

Ha en fin fredag nu utan smällare hoppas vi!

2009-12-18 @ 20:45:53
URL: http://metrobloggen.se/djurbarn
Postat av: Marina

Hejsan vännen!

Dessa förbaskade smällar de har börjat här på där ajg bor också nu. Ännu så länge regerar inte Tassen på det. Men ajg tänker på alla stackars djur som mår så dåligt av smällarna. För min del får dem gärna förbjuda skiten. Sköt om er alla och ha en fortsatt bra dag.

Kram Marina

2009-12-20 @ 10:59:14
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0