Godmorgon

2009-08-04 @ 08:47:30
Sitter just nu och äter frukost vid datorn, har precis varit ute och gått med hundarna i skogen. Jätte skönt, det blir nog fint väder idag, hoppas det jag är ju ledig idag. Försöker hitta nya vägar att gå med hundarna, så man slipper stötta på tokiga pitbulls, finns ju två i närheten som båda bitit andra hundar. Den ena bet en hund i en hiss, blev anmäld men det blev inget för hunden var kopplad. Vad är det för jävla regler, det spelar väll ingen roll det tyder ju bara på att ägarn inte kan hantera sin hund. Den andra är det ju grannen som gjort polisanämlan på få se vad som händer sen. Man borde föjbjuda dessa hundar eller ställa högra krav på dessa ägare, alla hundar kan ju bli otäcka med fel ägare, men pitbull är ju framavlade för att vara agressiva så det är ju lite anorlunda.

Krita fick tokryck ute i skogen, det är inte så ofta hon får det, Nova får det nästan varje gång vi är ute och då är det bara att släppa henne så hon får springa några varv så är hon nöjd sen. Men Krita har varit busigare de sista dagarna, kanske mår hon bra igen från sitt öra. Nu sitter båda nedanför mig och väntar på att jag ätit klart, så de kan få sina små mackbitar och sedan frukost. Nova är värkligen hungrig medans Krita kan tycka att måste jag äta frukost.

 
Nova och Krita i skogen

Igår blev Tobbe 19 år, ursch vad åren går fort. Emelie och Jenny bakade en tårta till Tobbe i present, den blev jätte god!

 
Tobbe!                                                        Tårtan!

Nä nu ska jag ge hundarna mat och så ska jag sätta mig och läsa tidningen på nätet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0